اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی تقدیر شدند

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: برای رسیدن به مقامات معنوی و دنیایی باید رفتارهای ما به گونه ای باشد که اساتید ما از ما راضی باشند و بدون رضایت استاد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان شده است که ؛ أکْرِمُوا العُلَماءَ فَإنَّهُم وَرَثَةُ الأنبِیاءِ، علمای دین وراث پیامبران الهی هستند و این حدیث وظیفه ما روحانیون و طلاب را در قبال دین سنگین تر می کند.

وی افزود: باید نسبت به اساتید خودمان و علمای دین نهایت فروتنی و تواضع را داشته باشییم و با گوش دادن به سخنان آن ها و عملیاتی کردن آن ها در زندگی خودمان بدان ها عمل کنیم.

امام جمعه خوی حفظ احترام استاد را اولین وظیفه طلاب و دانش پژوه عنوان کرد و افزود: علمای دین هر موقع اسم اساتیدشان می آمد از آن ها به نیکی، بزرگی و عظمت یاد می کردند و شیخ طوسی نیز استاد خود سید مرتضی را با احترام فوق العاده یاد می کردند و حضرت امام خمینی (ره) در نشست و برخاست و رفتارهای خود احترام به استاد نمایان و جلو گر بود.

وی عنوان داشت: برای رسیدن به مقامات معنوی و دنیایی باید رفتارهای ما به گونه ای باشد که اساتید ما از ما راضی باشند و بدون رضایت استاد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه علمیه برای تربیت طلاب زحمات زیادی را متحمل می شوند و باید احترام و حرمت آن ها در حوزه علمیه حفظ شود.

در پایان این جلسه با حضور مدیریت مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی و امام جمعه این شهرستان از اساتید این مدرسه تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

به چه کسی رأی می‌دهید؟

شما در انتخاب رئیس جمهور به کدام گزینه رأی می دهید؟ (اسامی بر اساس حروف الفبا آمده است)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha